- Længde 254 cm
- Bredde 145 cm
- Højde 95 cm
- Totalvægt 2700 kg
Varenummer: 1104
På lager
- Længde 199 cm
- Bredde 143 cm
- Højde 70 cm
- Totalvægt 500 kg, 750 kg
Varenummer: 1102
På lager
- Længde 426 cm
- Bredde 204 cm
- Højde 35 cm
- Totalvægt 3000 kg
Varenummer: 2025
På lager
- Længde 426 cm
- Bredde 175 cm
- Højde 35 cm
- Totalvægt 3000 kg
Varenummer: 2017
På lager
Varenummer: 15237
På lager
- Længde 500 cm
- Bredde 210 cm
- Højde 10 cm
- Totalvægt 3000 kg
Varenummer: 1455
På lager
Hvor køber man en brugt trailer
De fleste trailerforhandlere, inklusiv os selv, modtager løbende brugte trailere i forbindelse med salg af nye. Derudover foregår den største handel med brugte trailere imellem private sælgere og købere som benytter populære platforme som Facebook Marketplace, DBA, GulogGratis m.v. Det er ofte det billigste for køber, og samtidig får sælger også en bedre pris end hvis traileren blev solgt til en forhandler. Til gengæld skal man som køber vide hvad man har med at gøre. Ellers kan man let komme til at betale for meget for en trailer som bliver dyr i drift. Herunder har vi skrevet lidt om hvad du skal være opmærksom på når du leder efter en brugt trailer.
Hvad er udgifterne på en brugt trailer
Udover prisen du betaler for en brugt trailer skal du være opmærksom på at der kan komme andre udgifter oveni inden du bliver kørende. Det kan f.eks. være til reparation af lys eller sliddele som bremser og hjullejer. Andre udgifter kan være til ny trailerbund eller tværvanger og ladvinkler under bunden. Det er derfor vigtigt at du sætter dig grundigt ind i tingene før du køber brugt trailer.
Sådan gennemgår du en brugt trailer inden køb
- Traileres lys: Lyset på en trailer kan du nemt kontrollere ved at teste det efter din bil. Der kan være tilfælde hvor det er stikket på bilen som driller, men i så fald kan du spørge om sælger vil koble traileren på sin bil, hvis han/hun siger at lyset virker.
- Hjullejer: Du kan kontrollere om hjullejerne er defekte ved at løfte traileren, enten med håndkraft eller en donkraft, og herefter dreje hjulene rundt. Er hjullejet defekt vil du høre en rungende lyd og hjulet kan bevæges hvis du rykker i det.
- Aksler: Har traileren været udsat for overlæs er der risiko for at akslerne er blevet skæve. Det er vigtigt at dette ikke er tilfældet, eftersom en synshal ikke vil godkende en trailer med skæve aksler. Kig evt. på hjulene, om de står lige.
- Bremser: Hvis trailerens totalvægt er højere end 750 kg. vil den være udstyret med en påløbsbremse. Ligesom på en bil er dette et punkt som kræver løbende vedligeholdelse, men det er de færreste trailere som kommer forbi et værksted. Oftest bør man kalkulere med at bremserne skal serviceres inden evt. syn, men man kan alligevel godt 'teste' bremserne inden køb af brugt trailer. En måde at teste bremserne på er at sætte et spændebånd fra den bagerste del af påløbet og rundt om kuglekoblingen. Herefter spænder man gradvist mere og mere indtil bremsen aktiveres. Det er altså IKKE nok at trække håndbremsearmen.
- Chassis: Gennemgå trailerens 'ramme' for eventuelle revner